Tröja

Idag (och igår) har jag för första gången sytt en tröja. Måste säga att den blev bättre än jag trodde. Har inte provat den färdiga tröjan på lillskruttan än, men testade den på innan jag sydde på muddarna på ärmarna och snedslån längst ner.

Mönstret är från en av lillskruttans urväxta tröjor + att jag gjorde lite egna ändringar.

Tyget är ett gammalt påslakan, mudden är från min gamla tröja och snedslån är det enda som är nytt på tröjan.



Den har lite puffärm och så är den ganska vid nedtill. Ska kanske ta och testa att sy in den lite mer nästa gång. Har inte riktigt bestämt om jag gillar att den är så vid... Vi får vänta och se hur den ser ut på lilla damen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0